Levering

I Norge tilbyr vi frakt med Posten Bring, PorterBuddy, Instabox, Postnord eller henting i en av våre butikker. Alle internasjonale bestillinger sendes med DHL Express.

NB! Dersom avvikende fraktpriser i check out i forhold til oppgitte priser spesifisert nedenfor vil dette bli refundert etter gjennomført bestilling

LEVERING I NORGE 

Lokal henting

Vi tilbyr lokal henting i våre butikker. Etter ordren er gjennomført vil du motta en mail med hentemelding når bestillingen er klar. Uavhentede varer blir returnert til lager etter 3 dager. I tilfeller hvor varer må sendes fra eksternt lager kan det påløpe noe lenger leveringstid.

Instabox (79 kr)

Pakken sendes til valgte pakkeboks og du vil motta en SMS med sporingslink og PIN kode som du benytter ved henting. Forventet leveringstid er 1-4 virkedager. Pakken blir liggende i boksen i tre dager (helgedager regnes som halve dager). Etter tre dager returneres pakken til terminal, og innen 10 dager kan du bestille ny utlevering til samme eller et annet smart skap, uten at det koster noe ekstra.

Porterbuddy (99kr)

Med hjemlevering med Porterbuddy går det raskt å få varene du har bestilt helt hjem. I mange tilfeller kan du få pakken hjem samme eller neste dag*. Du velger enkelt leveringsdato og tidspunkt slik at du får varene når det passer deg. Du vil motta en SMS med oppdateringer og link til sporingsside der du kan følge leveringen.

* Normalt vil vi kunne tilby hjemlevering samme kveld dersom du bestiller innen kl. 12:00 på hverdager (gjelder Oslo, Viken, Østfold, Vestfold og Telemark). Dette gjelder kun dersom varen(e) befinner seg på vårt hovedlager.

Postnord - Pakke til pakkeboks (79 kr) 

Pakke til postkasse er et fraktalternativ for småpakker til pakkeboks. Pakkeautomatene står hovedsakelig utendørs og pakken kan hentes hele døgnet når det måtte passe. Dersom pakkeautomat ikke er tilgjengelig, eller pakken ikke får plass i pakkeautomat, vil pakken bli levert til nærmeste bemannede hentested. Mottaker varsles via SMS eller e-post når pakken er utlevert i pakkeboksen eller klart til henting. Vi anbefaler å laste ned appen "mypostnord" for enklere oversikt over hvor pakken er, samt hvordan, når og hvor den leveres. Pakkene oppbevares i 3 dager, utvidelse til 7 dager kostnadsfritt og 14 dager mot gebyr.

Bring - Pakke i postkassen (79 kr) 

Kjøper kan velge leveringsmetoden pakke i postkasse. Pakken sendes da som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Mottaker varsles via SMS eller e-post når pakken er utlevert i postkassen. Denne leveringsmetoden er kun tilgjengelig for bestillinger inntil kr 1000 da tjenesten ikke har sporing. Dersom dette fraktalternativet blir valgt for produkter som ikke oppfyller sendingskravene spesifisert nedenfor, vil pakken bli sendt til hentested. 

Sendingskrav 

  • Maks vekt: 5 kg 
  • Maks mål: Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm.  

Merk at leveringsmetoden pakke i postkasse sendes med færre sporingspunkter. Dersom mottaker ikke har egnet postkasse eller at postbudet av annen grunn vil kunne bli forhindret i levering, er ikke denne leveringsmetoden å anbefale grunnet færre sporingspunkter. Det vil også være vanskelig å oppdrive pakken dersom den skulle komme på avveie. Lengre leveringstid vil også kunne påløpe for denne leveringsmetoden. 

Under transport 

Leveringstid er 2-3 virkedager* etter at ordrebekreftelse er mottatt.  

* Det er 1-2 dager lenger leveringstid til Nord-Norge. Mottaker blir varslet om at pakken er på vei, og kan spore pakken underveis.  

Utlevering og mottak 

Mottaker varsles via SMS eller e-post når pakken er utlevert i postkassen. Merk at dersom pakken ikke får plass i postkassen, vil kjøper motta et nytt varsel fra Posten Bring når pakken kan hentes på mottakers nærmeste hentested (postkontor eller Post i Butikk).    

For å være sikker på at kjøper får sendinger adressert til seg må postkassen være godt merket med navn og adresse og kjøper bør være registrert hos Posten på den aktuelle adressen. Vi anbefaler derfor at mottaker forsikrer seg om at postkassen er godt merket og sjekker at korrekt adresse og navn er registrert i Postens adresseregister.    

Bring - Pakke til hentested (99 kr) 

Kjøper kan velge leveringsmetoden pakke til hentested. Pakken sendes da med sporing til angitt utleveringssted (postkontor eller Post i Butikk). Dette er en trygg leveringsmetode grunnet god kontroll med sporing underveis og signatur ved levering. Mottaker varsles via SMS eller e-post med en hentemelding når pakken har ankommet nærmeste angitt hentested. 

Under transport 

Leveringstid er 1-2 virkedager til store deler av sentrale Norge etter at ordrebekreftelse er mottatt. For øvrige deler må 2-4 virkedager beregnes avhengig av strekningen. Sendingen kan spores underveis.  

Utlevering og mottak  

Mottaker får hentemelding på SMS, e-post eller i App, og kan hente pakken på sitt lokale hentested. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefrist er 7 dager.  

Bring - Pakke levert hjem (189 kr) 

Kjøper kan velge leveringsmetoden pakke levert hjem. Leveringsmetoden gir hjemlevering til alle husstander i hele landet. Neste dag-levering i store deler av Norge og samme dag-levering til alle de største byene. Pakken sendes med sanntidssporing og SMS-varsling.  

Under transport  

1 dag leveringstid til store deler av landet. For resten av Norge på 2-3 dager beregnes, avhengig av strekning. Mottaker blir varslet med forventet leveringsdag og at pakken er på vei på SMS eller e-post. Her kan mottaker endre leveringsdag underveis og be om at pakken settes igjen på mottakers egen risiko hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet.  

Utlevering og mottak 

Posten Bring leverer hjem på kveldstid 17-21 i byer og tettsteder, og mellom 08-17 til øvre steder. For levering på kveldstid vil mottaker få informasjon om estimert leveringstidspunkt innen et én-timesintervall. Pakken kan følges i sanntid, og man kan gjøre valg underveis. Utleveres på døren til mottaker mot signatur. Merk at pakker som ikke kan leveres blir sendt til mottakers lokale Post i Butikk.   

Generelle retningslinjer 

Vi forholder oss til Posten Bring og DHL Express sine generelle retningslinjer og henviser til https://www.bring.no/ og https://www.dhl.com/no-no/home.html for ytterligere informasjon. Vi gjør oppmerksom på at kjøper selv står ansvarlig for å oppgi riktig adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling.  

Ukorrekt varelager  

Dersom det skulle vise seg at varen ikke er tilgjengelig vil vi orientere kjøper om dette og vil få pengene refundert til samme betalingsmåte.  

Pakke på avveie 

I tilfeller der en sending skulle komme på avveie, eller der det foreligger manglende sporingsoppdatering, send oss en e-post med informasjon om din bestilling og vi kontakter speditøren for deg.  

INTERNASJONAL LEVERING

Alle sendinger internasjonalt sendes klimavennlig med DHL Express (GoGreen Plus). Dette innebærer at ved å investere i Sustainable Aviation Fuel (SAF), reduseres aktivt CO2e-utslippene knyttet til DHLs TDI-luftforsendelser, og minimerer karbonavtrykket til Scope 3-utslippene dine.  

Hvilke land sender vi til? 

  • Europa - med unntak av Russland, Hviterussland og Ukraina 
  • Nord-Amerika – USA, Canada og Mexico 
  • Oceania – Australia og New Zealand 

Skulle du imidlertid ønske en vare tilsendt til et land som ikke er oppgitt ovenfor, vennligst ta kontakt med kundeservice@meandmycousin.no så skal vi forsøke å opprette en sending til deg. 

Fraktkostnader 

For internasjonale sendinger gjelder følgende priser ekvivalent: 

  • EU: NOK 300 (c. EUR 25) 
  • Nord-Amerika: NOK 400 (c. USD 35) 
  • Oceania: NOK 500 (c. USD 45) 

Toll- og moms 

Vi er et selskap som opererer utenfor EU. Vær oppmerksom på at det kan bli belastet importtoll eller lokale avgifter for leveranser internasjonalt i henhold til nasjonalt regelverk. Eventuelle tollgebyrer og lokale avgifter som måtte påløpe ved internasjonal frakt er kundens ansvar. Me & My Cousin har ingen kontroll over tollavgifter eller valutakurser. For ytterligere informasjon om hvilke tolltariffer som gjelder for ditt land anbefaler vi å søke informasjon hos lokale tollmyndigheter. 

Leveringstid 

Normal leveringstid er 1-2 dager i Europa, og 2-3 dager i Nord-Amerika og Oceania. Så snart bestillingen er fullført vil du motta en SMS og email med sporingslink. Du kan også spore din sending på DHL sin hjemmeside: https://www.dhl.com/no-en/home.html 

Pakke på avveie 

I tilfeller der en sending skulle komme på avveie, eller der det foreligger manglende sporingsoppdatering, vennligst ta kontakt med DHL i ditt respektive land på telefonnummeret mottatt sammen med sporingslinken.