Angrerett, retur og reklamasjon
Angrerett og retur
Kjøper har en angrerett på 14 dager som løper fra dagen etter at varen(e) er mottatt i henhold til gjeldende lov om angrerett. Vi aksepterer retur av varer som er i dens orginale tilstand, samt i orginal emballasje, innenfor angrefristen på 14 dager. For bestillinger gjort som lokal henting i en av våre butikker, har kjøper en hentefrist på 7 dager fra mottagelse av hentemelding. Etter hentefristen vil varen(e) bli returnert til vårt lager og refundert kjøper med mindre annet er avtalt. Etter bestillingen er hentet, gjelder en angrerett på 14 dager.
Hvordan returnerer jeg en vare?
For retur av varer innenfor angreretten på 14 dager kan du hente ut returetikett her. Husk å fylle ut angreskjema vedlagt i bestillingen din. Følg linken og fyll ut nødvendig informasjon (referansenummer er ditt ordre-/bestillingsnummer). Skriv ut returetiketten, fest den utenpå pakken og lever pakken inn til nærmeste postkontor. Dersom du ikke har anledning til å printe ut returetiketten kan du ta bilde av QR-koden og skrive den ut på posten ved å scanne QR-koden.
Har du spørsmål eller problemer med å få hentet ut returetikett, vennligst send e-post på kundeservice@meandmycousin.no.
Merk at returetiketten ikke er forhåndsbetalt og det vil bli trukket kr. 99,- fra refusjonsbeløpet. For bestillinger som sendes ved bruk av mer enn én returetikett, vil det bli trukket kr. 99,- fra refusjonsbeløpet per returforsendelse.
Merk at fraktkostnaden som kjøper blir belastet for når en bestilling legges inn, er en tilleggkostnad som ikke vil bli refundert ved en eventuell retur.
Merk at varer som er sendt i retur uten bruk av returetikett fra oss og/eller ved bruk av andre fraktselskaper, vil være på avsenders egen risiko og regning da vi ikke har sporing tilgjengelig på pakken. I så henseende vil varer som blir ødelagt eller borte under transport ikke bli refundert til kjøper. Dersom kjøper returnerer varer utenfor våre retningslinjer for retur, er det anbefalt å sende pakken med sporing.
Merk at det kan ta opptil 14 dager for returforsendelser til å mottas og behandles. Kjøper blir refundert til samme betalingsmåte som ved bestilling når returen er behandlet og godkjent. Det kan ta opptil 5 virkedager før pengene er synlig på konto hos kjøper. Dette kan variere ut ifra kort og bank. Bestillinger betalt med faktura hos Klarna vil oppdateres når returen er registrert.
Merk at enhver returnert vare må være i den samme tilstanden som da kjøper mottok den. Varer som returneres kan ikke være brukt, vasket eller avvike fra dens opprinnelige tilstand. Alle varer vil bli individuelt evaluert ved mottagelse. Bestillinger som blir returnert utenfor angreretten eller i uegnet tilstand, vil ikke regnes som gyldig og bli sendt tilbake på kjøper sin regning.
For å være sikker på at returen kommer trygt tilbake til oss, henviser vi til Bring sin pakkeguide her. Det er viktig at kjøper plasserer strekkkoden riktig ved returinnlevering hos Posten.
Hvordan bytter jeg en vare?
Dersom du ønsker å bytte en vare til en annen, farge eller størrelse, må overnevnte retningslinjer for retur følges. Kjøper må legge inn en ny bestilling på varen(e) som er ønsket å bytte til. I så tilfelle vil ikke det bli trukket for returkostnad ved refusjon av varen(e) som returneres.
ANGRERETTEN GJEDLER IKKE FOR:
- Skreddersøm
- Varer justert av skredder
- Forseglede varer hvor forseglingen er brutt
- Undertøy/badetøy
- Øredobber
Reklamasjon
Dersom kjøper oppdager feil på eller mangler ved en eller flere varer må du innen rimelig tid fra dette oppdages kontakte oss for eventuell reklamasjon. Henvendelser kan rettes til et av våre utsalgssteder eller ved å kontakte oss på kundeservice@meandmycousin.no. For reklamasjoner som rettes per e-post behøver vi en grundig forklaring av feilen eller mangelen, samt bildebevis.
Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Dersom kjøper på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre feilen eller mangelen utover det som måtte være avtalt med selger, vil ikke disse utgiftene bli dekket.
Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Merk at dersom kjøper ønsker å returnere en vare med mangel, feil og/eller skade, blir porto dekker av selger og kjøpsbeløpet tilbakebetales i sin helhet.
Uavhentede pakker
For pakker som ikke blir hentet ut av kjøper på avtalt leveringssted, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette medfører oss. For pakker som ikke hentes ut av kjøper innen hentefristen og returneres til oss vil kjøper belastes med et gebyr på kr. 350,-.
Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.
Returadresse
Me & My Cousin AS
Snarøyvein 55
1364 Fornebu
KONTAKTINFORMASJON KUNDESERVICE:
Tlf: 90 15 33 80 (10.00-16.00 mandag til fredag)