Angrerett, retur og reklamasjon

ANGRERETT OG RETUR I NORGE

HVA MÅ JEG VITE?

Kjøper har en angrerett på 14 dager som løper fra dagen etter at varen(e) er mottatt i henhold til gjeldende lov om angrerett. Vi aksepterer retur av varer som er i dens originale tilstand, samt i original emballasje, innenfor angrefristen på 14 dager. For bestillinger gjort som lokal henting i en av våre butikker, har kjøper en hentefrist på 7 dager fra mottagelse av hentemelding. Etter hentefristen vil varen(e) bli returnert til vårt lager og refundert kjøper med mindre annet er avtalt. Etter bestillingen er hentet, gjelder en angrerett på 14 dager.


Merk at enhver returnert vare må være i den samme tilstanden som da kjøper mottok den. Varer som returneres kan ikke være brukt, vasket eller avvike fra dens opprinnelige tilstand. Alle varer vil bli individuelt evaluert ved mottagelse. Bestillinger som blir returnert utenfor angreretten eller i uegnet tilstand, vil ikke regnes som gyldig og bli sendt tilbake på kjøper sin regning.


Angreretten gjelder ikke for:

 

  • Skreddersøm
  • Varer justert av skredder
  • Forseglede varer hvor forseglingen er brutt
  • Undertøy/badetøy
  • Øredobber

For pakker som ikke blir hentet ut av kjøper på avtalt leveringssted, forbeholder vi oss retten til å debitere kostnadene dette medfører oss. For pakker som ikke hentes ut av kjøper innen hente fristen og returneres til oss vil kjøper belastes med et gebyr på kr. 350,-.

 

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

HVORDAN GJØR JEG EN RETUR?

Ønsker du å returnere trykk på linken under og fyll ut nødvendig informasjon. Referansenummer er ditt ordre-/bestillingsnummer uten “#”. Skriv ut returetiketten, fest den utenpå pakken og lever pakken inn til nærmeste postkontor. Dersom du ikke har anledning til å printe ut returetiketten kan du ta bilde av QR-koden og skrive den ut på posten ved å scanne QR-koden. Husk å legge ved angreskjema/ordrebekreftelse.


  • Returetiketten er ikke forhåndsbetalt.

Du kan også returnere i alle våre butikker. Husk å ta med deg angreskjema/ordrebekreftelse.

  • Returetiketten er IKKE forhåndsbetalt og det vil bli trukket kr. 99,- fra refusjonsbeløpet ditt. Merk også at fraktkostnaden som kjøper blir belastet for når en bestilling legges inn, er en tilleggskostnad som ikke vil bli refundert ved en eventuell retur. For bestillinger som sendes ved bruk av mer enn én retur etikett, vil det bli trukket kr. 99,- fra refusjonsbeløpet per retur forsendelse. 

 

  • Merk at varer som er sendt i retur uten bruk av retur etikett fra oss og/eller ved bruk av andre fraktselskaper, vil være for avsenders egen risiko. I så henseende vil varer som blir ødelagt eller borte under transport ikke bli refundert til kjøper. Dersom returen blir levert til feil adresse eller til hentested/ post-i-butikk vil den ikke bli hentet. 

HVORDAN BYTTER JEG?

Overnevnte retningslinjer gjelder også for bytte av én eller flere varer.  Dersom du ønsker å bytte en vare til en ny farge eller størrelse, må du: 

  • legge inn en ny bestilling på varen(e) du ønsker å bytte til.
  • Kommentere ditt opprinnelige ordrenummer i den nye bestillingen din slik at vi vet at du bytter under “kommentar” i handlekurven.

I tilfelle av bytte vil det ikke bli trukket for returkostnad ved refusjon av varen(e) som returneres. 

HVORDAN REKLAMERER JEG?

Dersom du oppdager feil på eller mangler ved en eller flere varer må du innen rimelig tid fra dette oppdages kontakte oss for eventuell reklamasjon. Henvendelser kan rettes til et av våre utsalgssteder eller ved å kontakte oss på kundeservice@meandmycousin.no. For reklamasjoner som rettes per e-post trenger vi en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen, samt bildebevis.

 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Dersom kjøper på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre feilen eller mangelen utover det som måtte være avtalt med selger, vil ikke disse utgiftene bli dekket.

 

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

 

Merk at dersom kjøper ønsker å returnere en vare med mangel, feil og/eller skade, blir porto dekket av selger og beløpet tilbakebetalt i sin helhet.

HVOR LANG TID TAR DET Å BLI REFUNDERT?

Det kan ta opptil 14 dager for retur forsendelser til å mottas og behandles. Kjøper blir refundert til samme betalingsmåte som ved bestilling når returen er behandlet og godkjent. Det kan ta opptil 5 virkedager før pengene er synlig på konto hos kjøper. Dette kan variere ut ifra kort og bank.

Bestillinger betalt med faktura hos Klarna vil oppdateres når returen er registrert.

RETUR VIA DHL: KUN FOR UTLANDET

HVORDAN RETURNERER JEG?

Har du bestilt varer fra oss til et land utenfor Norge gjelder også angreretten på 14 dager. 

Hent ut returetikett og fyll ut nødvendig informasjon ved å klikke på linken under:

  • Frakt og retur omkostninger vil bli trukket fra ved refusjon, og refusjonsbeløpet vil bli refundert til opprinnelig betalingsmetode. 
  • Vi gjør oppmerksom på at eventuelle tollgebyrer og lokale avgifter ikke vil bli refundert.

CLAIMS

Dersom du oppdager feil på eller mangler ved en eller flere varer må du innen rimelig tid fra dette oppdages kontakte oss for eventuell reklamasjon. Henvendelser kan rettes  kundeservice@meandmycousin.no. For reklamasjoner som rettes per e-post trenger vi en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen, samt bildebevis. 

 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. Dersom kjøper på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre feilen eller mangelen utover det som måtte være avtalt med selger, vil ikke disse utgiftene bli dekket.

 

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

 

Merk at dersom kjøper ønsker å returnere en vare med mangel, feil og/eller skade, blir porto dekket av selger og beløpet tilbakebetalt i sin helhet.